Едно кътче от рая,наречено "Болата" Българево | Guide359.com

Настаняване в Българево:
Вили в Българево
Къщи за гости в Българево

Едно кътче от рая,наречено "Болата"

Категории: На море , Култура , Празници , Плаж , Резервати

Към края на лятото с приятели решихме да отидем на плаж Болата. Бяхме само чували, че тук било много хубаво и красиво и че бил един от малкото плажове, недокоснат от човешка ръка. И така, хванахме се и отидохме. И наистина това, което ни бяха казали се оказа вярно.

Болата се намира в непосредствена близост до нос Калиакра. Малко хора са чували за този плаж и знаят, че преди да се стигне до крепостта се завива наляво, за да се стигнедо там. Това може би е така, защото никъде няма знаци, показващи пътя за плажа (поне ние не видяхме такива). Спряхме в село Българево и помолихме местните хора да ни упътят. Ориентирахме се криво-ляво и благополучно стигнахме целта си. Пътя не е много стръмен, но лошото е, че е много тесен и разминаването с друга кола е трудно.

Болата е единствения резерват в България, включващ акватория, морска площ. Плажът е известно място за гмуркане сред любителите на подводното плуване. Тук могат да се видят интересни птици като замеродно рибарче, малък подводен бик и т.н. Над Болата минава и един от най-големите пътища на миграционните птици от цяла Европа, наречен Виа Понтика.

В деня, в който ние ходихме времето за жалост беше мрачно, но това не помрачи нашето удоволствие от малката ни екскурзийка. Слизайки надолу, обичайната гледка, която можете да видите са високи и стръмни скали с вдлъбнати в тях пещери и на места цвета на скалите червенее. В тези пещери са намерени останки на древно селище, отпреди 400г.пр.Хр. Там е намерен и Малтийския кръст, който свидетелства за търговията ни с Генуа и Венеция, по времето на Второто българско царство.

Плажа представлява една не много голяма ивица пясък, а водата беше много чиста и бистра. На самия бряг имаше 3-4 самотни лодки, които само чакаха да влязат в морето. Като цяло наоколо беше пусто и тихо -без опънати шезлонги и чадъри, без огромни хотели, вътре с басейни и спа центрове. Намираха се две изоставени постройки -от лявата ми страна имаше стара, съборена къща, построена някога върху една скала, и чиито основи все още бяха там, а от дясната ми страна- сградата през лятото е заведение. Имаше само тишина и спокойствие и няколко рибаря, които си пускаха въдиците . Просто се намирахме в едно диво и приказно място, свито по средата на издигащите се величествено скали, които всяват у човек едновременно ,и страх и възхищение. Ако човек мечтае за усамотение- според мен това е мястото.

Докато се оглеждах ахнала от щастие, забелязах как един от рибарите си хвърляше улова обратно в морето. Заинтересувана го попитах защо. А той ми отговори: ”Морето тук е необикновено. Привличаме по някакъв странен и необясним начин да идвам тук почти всеки ден. Усещам някакъв прилив на сили и емоции, когато идвам. Не обичам да ям риба, просто риболова ми е повод, за да идвам тук и за да не ме помислят хората от селото за луд”.

За автора:

Диляна Котоманова

Описание/адрес на местоположение:

На 12км. от град Каварна, в непосредствена близост до с.Българево, по пътя към нос Калиакра.